Poznajemy działanie elektrowni wodnej i słonecznej

Dzisiejszy, już trzeci, dzień mobilności rozpoczęliśmy od zajęć w szkole. Wypełniliśmy test diagnozujący przed lekcją CLIL na temat alternatywnych źródeł energii. Podczas lekcji nauczyciel szkoły tureckiej przedstawił prezentację z najważniejszymi informacjami na ten temat, a następnie przygotowaliśmy w grupach międzynarodowych przemówienie o problemach związanych z zastosowaniem wybranego przez siebie źródła energii odnawialnej oraz o naszych propozycjach rozwiązania tych problemów. Lekcję zakończyliśmy testem sprawdzającym przyrost naszej wiedzy po wykładzie.

Kolejną częścią zajęć w szkole były warsztaty przygotowujące rozdział książki. Podczas, gdy ta grupa 5-osobowa grupa (po 1 osobie z każdej szkoły) ciężko pracowała nad rozdziałem, pozostali uczniowie mogli spokojnie integrować się podczas gier sportowych. Największe zainteresowanie na boisku budziła... reklamówka z Biedronki :) Około 11:30 zostaliśmy zaproszeni do pokoju nauczycielskiego na degustację typowo tureckich potraw przygotowanych przez rodziców naszych kolegów. Serdecznie polecamy wyjazd do Turcji i degustację takich specjałów, jakich my mogliśmy dzisiaj spróbować.

Kolejnym bardzo ważnym punktem tego dnia mobilności była wycieczka edukacyjna do elektrowni wodnej w Demirkoprü Takside oraz elektrowni słonecznej w Gölmarmara, Manisa. Wzbogaciliśmy swoją wiedzę wieloma ciekawymi informacjami, jakie usłyszeliśmy od pracowników obydwu elektrowni. Zobaczyliśmy m.in. schemat działania elektrowni wodnej, centrum zasilania elektrowni wodnej, a także panele słoneczne. W czasie godzinnej podróży towarzyszyły nam niezapomniane widoki górskich krajobrazów Turcji. W pobliżu hydroelektrowni zatrzymaliśmy się by zobaczyć czternastowieczny most na szlaku handlowym z Anatolii do Stambułu, którym przedostawały się karawany kupieckie. Po wycieczce zostaliśmy zaproszeni na wyśmienitą kolację. Jutro czeka nas moc atrakcji - jedziemy zwiedzać Manisę i Izmir. Nie możemy się już doczekać...